Az alapanyagok megválogatása

 2011.04.12. 12:39

Tegnap elmaradt a blogírásom, és máris kapom a leveleket, hogy hol vannak a receptek, miért írok erről, ha nincs....

Pici lányom, ő a 3. babánk, 4 hónapos, kezdődő tudőgyulladással írtózatosan nyűgös volt tegnap egész nap, és úgy elfáradtam - dajkáltam, sajnáltam, szeretgettem, vittem szurira, mert 3 szurit kap szegénykém - hogy nem volt lelki erőm összeszedni magam éjszaka, és még írni. Szval bocsánat, fogok recepteket is írni. De még csak az alapanyagok megválogatásánál tartok. Még nem receptek jönnek. :-)

 

Összeszedtem pár alapvető "szabályt", amit én szoktam a főzésnél betartani. Mindenki másként csinálja....ugye?

Reggelire tk. kenyeret, kornspitz kiflit, rozsos zsemlét - mikor melyiket kívánom - szoktam venni, és ezekből is fontos, hogy mennyit eszel. Ált. 6 dkg elégnek kell lenni. Hozzá -én a Délhúsos termékekekt, ált. a Sült sonkát szoktam venni. Mozzarella Ligh-ot szoktam venni, Maci sajtból is van Light. Szinte minden reggelizős cuccból van light. Majonézből is van light....A lényeg, a mennyiség itt is. Ha teát iszol reggelire, akkor ízesítsd igazi facsart citrommal, plusz mézzel. De ne sokkal! VAgy simán, ízesítés nélkül idd. VAnnak igazi-Gárdonyi-teák, amiket tényleg nem kell ízesíteni, olyan finomak.

kávé pedig nagyon jó fogyókúránál, mert az emésztést gyorsítja. CSak a lényeg, napi 2-3 legyen, és ez is inkább mézzel. Ne fehér cukorral. SImán, fekete kávét, vagy hosszú kávét. Ne cappucinot, forró csokit....ezek is sok-sok kalóriát tartalmaznak. Ja, és ne igyál 3in1-et, meg 2in1-et, meg társaikat, azokban is nagyon sok a rejtett cukor.  

Az ebédnél..... :-)

1. Leveskészítésnél sosem rántom be a levest, és sosem teszek bele tésztát. Ez már szokássá vált. A rántás, habarás nagyon sok kalóriát tartalmaz! Ha gyümölcslevest készítek, akkor meg víz+kukoricakeményítő/zabpehelyliszt, (mikor mi van itthon) keverékét használom sűrítésre. És ezt használom gyümölcsszószoknál is, csak akkor több kukoricakeményítő kell bele. (SOkáig elég 1 zacskó kukoricakeményítő, drogériákban, bio boltokban lehet kapni.) A levest sok-sok zöldséggel főzöm. ÉS! amit használok ízesítésre: fűszerek! A legjobb az ablakban tartott fűszernövények, ez még nekem nincs sajnos, de tervben van. Natúr vegetát használok, és sima, jódozott sót+fűszereket. A Vegetában rengeteg rejtett só van, tudom, hogy más ízt ad az ételnek, de fűszerekkel, sóval, natúr vegetával ugyanazt elérhetjük! Az nem igazán egészséges. ÉS ami még abszolút nem jó, az az előre elkészített zacskós levesek. Az aztán tartalmaz rengeteg sót.

Szoktam készíteni krémleveseket is, annak meg az a titka, hogy nem teszek sem tejfölt, sem tejszínt bele. Az csak elcsapja az ízét, az igazi ízét a krémleveseknek. A krumplikrémleves, a brokkolikrémleves, a hagymakrémleves.... mind attól lesz ízletes, ha meghagyjuk az igazi ízét. Majd leírom a receptjüket később. :-) 

 

2. Főételeknél pedig:

- köretnek szoktam készíteni árpát, hajdniát, kölest, bulgurt még nem próbáltam, de tervben van. Sztem ezek egészségesebbek, mint a krumpli, sült krumplinál biztos!, rizs.... ÉS még amit szoktam köretnek: sült gyümölcsök. Isteni hús mellé. A kínai ételeket is nagyon szeretem, és ráadásul egészségesek is. A nokedlit is el lehet diétásan készíteni. Attól sem fosztjuk meg magunkat. :-)

- húst csak simán, natúran. Semmi panír! Sütőzacskóban, egy kevés olajjal, vagy római tálban-imádom! Csmellet szoktam általában.

- főzelékeket 12 %-os tejjel szoktam elkészíteni, kukoricakeményítővel. VAgy 12%-os tejföllel/natúr joghurttal. (A tejfölt szoktam natúr joghurttal helyettesíteni.Több helyen is.) Túróból is az alacsony zsírtartalmúakat szoktam megvenni. És mindent el lehet diétásan készíteni, csak alacsony zsírtartalmú tejtermék kell hozzá. Pl.: a túrógombócot is meg lehet csinálni zabpehellyel, alacsony zsírtartalmú túróval. ÉS sztem, férjem szerint is finomabb, mint a másik-hagyományos-túrógombóc. Ja, és nem teszek bele tojást. De ennek a receptjét is le fogom írni később. :-)

- a tészta :-) Ezt mindannyian imádjuk, én is, de ennek is vannak szuper receptjei, hogy ne legyenek annyira nagyon hízlalóak, csak kicsit. :-) ebből általában durum/tojás nélkülit szoktam venni.

- Az édességek.....hát, azok sehogy sem diétásak. De lehet egy egy kicsit segíteni rajtuk is. :-)

- Lisztből Graham lisztet szokta, venni, vagy a Vitamil-es liszteket. Találtam rozslisztet, fehér rozslisztet is. A palcsintát pl. úgy sütöm, hogy 3 liszt keverékéből, hogy ne legyen nagyon kemény a graham liszttől. És tojás nélkül, zabpehelyliszttel.

- cukor....hm, én nádcukrot használtam, de ez sem igazán jó. A szőlőcukor lenne a jó....és a méz.

ÉS az egész étrend lényege, mindent lehet enni, csak mértékkel! Fontos a mennyiség! ÉS a minőség! HA szeretnél ebédre enni sütit, mert mondjuk családi ebéd van, akkor fontos, hogy délelőtt gyümölcsözzél, ebédre egyél levest, másodikat, mondjuk párolt zöldséggel, natúr hússal, vagy salátával husit, és ez után ehetsz 1 szelet(!) tortát/sütit. Délután szintén lightosabban egyél. VAcsorára saláta, pirítóssal.  

ÉS ami még lényeges: alacsony zsírtartalmú termékeket vegyél! ÉS ha fagyizol, diétás fagyit egyél. HA csokit eszel, egyél 75%-os kakaótartalmú csokit. VAgy XOCAI-t. :-) Az az igazi. :-)

Remélem nem hagytam ki semmi fontosat. Megpróbáltam összeszedni a legalapvetőbb főzési praktikáimat. A recepteknél még úgyis elő fog jönni egy, s más. :-)

 

Igazából az a lényeg, hogy napi szinten sok sok zöldség, gyümölcs legyen az étrendünkbe!

Ami még fontos, most jutott eszembe, ha nassolni vágyunk, akkor együnk aszalt gyümölcsöt! De keveset, mondjuk 5-10dkg-ot. VAgy együnk magvakat! AZok is nagyon egészségesek. ÉS ne rögtön a csokihoz nyúljunk, meg a kekszekhez. ÉS!!!! Napi szinten 1,5-2 liter víz, tehetsz bele citromkarikákat is, mellé ZÖLD TEA!. ÉS NE gyümölcslevek, a 100%-os sem jó, az is tartalmaz rejtve cukrot. Én nem hiszek a 100%-os felírásnak. A víz veszi el a szomjunkat igazán. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://30kilominusz.blog.hu/api/trackback/id/tr502819991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása