Krémlevesek

 2011.04.15. 06:20

Az előző receptemből kiamardt vmi! :-)

Egy csipetnyi SZERETET! :-) :-) :-) 

Az étel íze sokkal finomabb, ha megfűszerezzük a szeretetünkkel, amit beleteszünk. És ha jószívvel gondolunk azokra, akiknek főzzük.

 

A mai receptem a krémleveseim. :-)

Ált. "szoktak" bele tenni nagy éttermekben tejszínt....hát, én nem teszek, és volt, hogy csak tejfölt tettem, de megbántam.

A krémleveseket én karfiolból, brokkoliból, krumpliból, hagymából-ez volt a legfinomabb :-) készítettem el. De lehet sárgaborsóból, borsóból, karalábéból, minden egyéb zöldségből....ki mit szeret. Csak fantázia kérdése. Én ezt a 4-et szoktam itthon váltogatni, és imádják a gyerkőcök is. Főleg, hogy pirítok nekik hozzá kis kenyérkockákat. (Én nem teszek a sajátomba.) 

Szval kell hozzá a zöldségünk, éppen milyen krémlevest szeretnénk készíteni.....mondjuk brokkoli. :-)

Akár piríthatsz alá hagymát, de nem muszáj. VAgy csak szimplán beleteszed az edénybe a brokkolit, levágdosod a száráról, és annyi vizet teszel hozzá, hogy éppenhogy ellepje. Ugyanígy teszel a karfiollal, krumplival, hagymával is, ha éppen olyan krémlevest szeretnél készíteni. (A hagymakrémlevesnél az a lényeg, hogy sokféle hagymát tegyél össze: vörös-, fok-, póré-, étkezési, pici, vékony...nem jut eszembe a neve :-).....és még akár metélőhagymát is.)

Szval, beleteszed az edénybe, és a vízzel együtt, ami éppen annyi legyen rajta, hogy ellepje. Tegyél bele jódozott sót. Egy kis natúr vegetát. Tedd rá a fedőt, és már főhet is. Majd mikor már megfőtt, elővesszük a botmixert, és pürésítjük. Ennyi. Megkóstoljuk, és ha kell még, teszünk bele sót. Fűszereket ne, mert elveszi az igazi ízét a levesnek! A krumpli krémlevest imádják nálunk itthon a gyerkőcök, ahhoz még csak kenyérkocka sem kell. :-) De a brokkolit is nagyon szeretik. És még egészséges is!

A kenyérkockák elkészítése is egyszerű: vegyél tk. kenyeret, egy Tefálos edénybe (én ebbe szoktam, ebbe nagyon nagyon kevés olaj kell) tegyél egy nagyon pici olajat, várd meg amíg felforrósodik az edény, és tedd bele a kenyérkockákat. Pirítsd át ahogy szereted, és mehet a levesbe utána. 

 

Jó étvágyat hozzá!  

A bejegyzés trackback címe:

https://30kilominusz.blog.hu/api/trackback/id/tr452827429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása